Ginateks`ten Eticaret Atağı

1dk okuma

Ginateks Yönetim Kurulu Başkanı H. Ergün Halbantoğlu, Türkiye`nin ilk tekstil portalı e park`a altyapı hizmeti veren C& A (Computer Associated) ile işbirliğine girdiklerini ve elektronik ticaret yoluyla tüm dünyaya Ginateks ürünlerini satacaklarını söyledi.


1987 yılında biri Endüstri diğeri Tekstil Mühendisi iki arkadaş tarafından kurulan Ginateks, yeni projelerle büyümesini devam ettirmek istiyor. 1987 yılında kurulan şirketin 1990 yılına kadar fasoncu olduğunu kaydeden Yönetim Kurulu Başkanı H. Ergün Nalbantoğlu, 1990 yılına kadar ihracatçı firmalara fason hizmet verdik. 1990 yılından ihracat başladık. Birinci yıl 250 bin mark, ikinci yıl 750 bin mark, üçüncü yol 950 bin mark derken ihracatımız zaman içinde 10 milyon marka çıktı. Geçen sene ise 25 milyon mark ihracat gerçekleştirdik diye konuştu. Geçen senenin ihracat rakamlarına bu yılın 10. Ayında ulaştıklarını sözlerine ekleyen Nalbantoğlu, yıl sonu ihracat hedeflerini ise 30 milyon mark olarak açıkladı. Ginateks`in üç ayrı binada 14 bin metrekare kapalı alana sahip olduğunu, bin 500 kişiye istihdam sağladığını belirten Nalbantoğlu yıl sonu ciro hedeflerinin ise 12 trilyon olduğunu ifade etti.


Üretimlerinin yüzde 90`ını ihraç ettiklerini, geri kalan yüzde 10`luk dilimi ise iç piyasada değerlendiklerini ifade eden Nalbantoğlu, Toptancılara satışımız çok düşük, yüzde 4, yüzde 5 civarında. Daha çok büyük mağaza zincirleri ve kataloglara mal satıyoruz dedi. Siparişe göre üretim yapan Ginateks` in 1990`lı yılların ortasından itibaren kendi dizaynını yarattığını ve bu sayede kar marjı ve üretimde esneklik yakaladığını anlatan Nalbantoğlu, bugün üretimlerinin yüzde 90`ının kendi dizaynları olduğunu vurguladı. H. Ergün Nalbantoğlu şöyle dedi: Eskiden müşterilerin modellerine üretim yapardık. Son zamanlarda yüzde 85, 90 gibi kendi dizaynlarımızı sattığımız için, kar marjı daha rahat hareket etmemizi sağlıyor. Çünkü ürettiğimiz malda fiyatı biz belirlerken, alıcı grubun kendi siparişinde herkese fiyat sorup, bir açık artırma yöntemi gibi mal alması mümkün oluyor ve alıcı gruplar bunu sanki bir silah gibi kullanıyorlardı. Onun için biz moda, pazara üretim ve pazarın giyebileceği mallar üretiyoruz.
eticarete ağırlık vereceğiz


Ginateks`in marka çalışmaları bulunduğunu ve önümüzdeki 5 yıl içinde tüm üretimini markalandırma hedefinde olduğunu aktaran Nalbantoğlu, elektronik ticarete özel bir önem verdiklerini söyledi. Nalbantoğlu, Önümüzdeki dönem projelerimiz arasında internetten satış var. Bir Amerikan firmasıyla çalışıyoruz. Bu projeyi Computer & Associated (C&A)firmasıyla birlikte yürütüyoruz. Önümüzdeki günlerde eticaret yönetimiyle alım ve satıma başlayacağız. Bunun için organizasyonumuzdaki değişiklikleri yapıyoruz diyerek şöyle devam etti, Ayrıca EGS Holding` in iştirakleri arasında yer alan e park ın kuracağı tekstil portalında her ilden iki pilot firma belirlendi. Gazintep, Denizli ve İzmir`den. Projenin İzmir`deki iki pilot firmasından biri de biziz. tekstille ilgili Türkiye`den iletişime geçmek isteyen kişi ve kuruluşlar e park` a girecek. Epark` a ulaşınca da seni görecek ve numune gönderilerek yapılan işlemlerin hepsi buradaki sistemle yapılabilecek. Kısacası, İnternet işleri hızlandıracak, başka imalatçılara iş verme ve yeni modelleri sergileme imkanı sunacak.


50 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT;

Sözlerinin devamında Türk tekstil sektörünü de değerlendiren Ginateks Yönetim Kurulu Başkanı H. Ergün Nalbantoğlu, tekstil ve hazır giyim sektörünün tekrar zirveye çıkacağını öne sürdü. Nalbantoğlu, Bugünden sonra modaya uyabilen, verimliliği iyi olan, finansmanı iyi olan şirketler, pazarın istediği kalite, moda ve zamanda mal üretebilen firmalar Türkiye`de uzun soluklu bir şekilde ayakta kalabilecek. Buna ayak uyduramayanlar, fasoncu tabir ettiğimiz kuruluşlar piyasadan çekilecek ya da küçülecekler diye konuştu. Türkiye`nin gerçek ihracat rakamını 21 milyar dolar olarak yorumlayan Nalbantoğlu, ihracatın önünü açacak tedbirlerin bir an önce alınmasını istedi. Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe 10 milyar dolar olan ihracatın 5 yıllık bir periyot dahilinde alınacak önlemlerle 50 milyar dolara çıkarılabileceğini öne süren Nalbantoğlu şöyle devam etti,
Türkiye`de bir serbest bölgeler olgusu var. Buradan 5- 6 milyar dolar ihracat yapılıyor. Demek ki bizim gerçek ihracat rakamımız 21 milyar dolar ve ihracatta o kadar da başarılı değiliz.


İhracatın önünü açacak tedbirler alınmalı. Hazır giyim başta olmak üzere bir çığır açar 50 milyar dolarlara gelebilir 3- 5 yıl içinde. Çünkü sen teşvik edersen, adam tekrar yatırım yapar, tekrar yatırım yapar, sen teşvik etmezsen adam yatırım da yapmaz küçülmeyi tercih eder. Biz şu anda euro ile ihracat yapıyoruz ve busene euro da yüzde 25 kaybettik. Türkiye ihracatının yüzde 75- 80` i de euro ile. Biz hala bu yüzde 25 e katlanabiliyorsak devlet bu eurodaki farkı bir şekilde ödese, bizim AB`ye olan ihracatımız yüzde 30- 40 artar. Ancak euro`daki kaybımızı telafi edecek herhangi bir önlem yok. Önlem ve teşvik derken de lütfen parasal teşvikler istiyoruz sanılmasın. İşin içine parasal teşvik girdi mi suistimaller artıyor. Bunun yerine daha değişik teşvikler gündeme getirilebilir. Tekstil sektöründe kapasite fazlası olduğunu inanmadığını dile getiren Nalbantoğlu, teknoloji bazlı üretim planlayan kurumların teşvikinin de şart olduğuna değindi. Opinent tesislerin son bir yıldır yüzde 100 kapasite ile çalıştığını ve Türkiye`nin özellikle ABD`ye olan iplik ihracatının arttığını dile getiren Nalbantoğlu, Opinent tesisleri çok iyi iş yapıyor. Makinalar eskimiş adam yeni makine getirecek.


Teşvik yok. Neden? Opinent makine çok. Oysa opinent makinaları son bir yıldır yüzde 100 kapasite ile çalışıyor. Ve euroda düşerken, ABD doları yükseliyor. ABD`liler büyük miktarda opinent iplik ithal eder. Tesisler ful çalıştı. Opinent iplik ihracatımız da arttı. Ben, bu sektöre verilen teşviklerin kaldırılmasına anlam veremiyorum. Bir dönem bilen bilmeyen bu sektöre girmiştir. Opinent makinalar almış, taksitleri ödeyememiştir. Tamam. Bu durumda devlet teşvik vereceği zaman senin ekibin nedir, kimlerle nasıl yapacaksın, bilgi birikimin nedir diye sorsun ve sektörde teknoloji yatırımlarını mutlaka teşvik etsin. Tekstil sektöründeki ihracat başarısının devamı için bu şart dedi.


2001 MART`INDA HALK ARZ;

Ginateks`in yüzde 30`luk hissesini 2000 Kasım`nda halka açmak istediklerini ancak, konjonktür nedeniyle bu fikirden vazgeçtiklerini söyleyen H. Ergün Nalbantoğlu, 2001 Mart`ında şirketi halka açacaklarını söyledi. Halka arzdan elde edilecek gelirle yeni projeleri hayata geçireceklerini kaydeden Nalbantoğlu, bu konuda şunları söyledi: Oluşan konjonktür nedeniyle birtakım yatırımlarımızı erteledik. Bunların başında dizayn için birtakım makine alımlarımızı ileri bir tarihe ertelemek geliyor. Bu konuda dünyadaki teknolojileri, makinaları satın almak istiyoruz. Ancak bunların yekunu çok büyük meblağlara ulaşıyor. İmalat konusunda teknolojik makinalar getirmek istiyoruz. Hem üretimde, hem kesimde, hem dikimde, hem de ambalajda, teknolojik makinalara yatırım yapmak istiyoruz. Bu düşüncelerimizi 2001 yılının ikinci yarısında hayata geçireceğiz. Bu projeyi finansman kaynaklarını bulup, sonra gerçekleştirmek istiyoruz. Finansman kaynağı için ise halka arzı düşünüyoruz. 12 ayın bilançosuyla 2001 Mart ayında halka arz planlıyoruz. Buradan elde edeceğimiz kaynakla da yeni yatırımlarımızı finanse etmek istiyoruz.
(FİNANSAL FORUM)

Haberle ilgili daha fazlası: